Essie Cashmere Matte Collection: Comfy in Cashmere & Wrap me Up

Sunday, 27 September 2015 / 2 comments

Happy Sunday! Today I have a couple of shades from the Cashmere Matte Collection from Essie for you. Not a fan of matte polishes, but then I saw some of them swatched and in person and fell in love. The Cashmere Matte Collection is made up of 6 matte finish polishes, 4 of them are kind of duo-chrome and 2 are cremes. I gravitated towards two neutral shades, as I usually do (plus, they came in a little set that saves me some money too): Comfy in Cashmere and Wrap me Up.

Happy Sunday gente! Oggi vi presento un paio di smalti della collezione Cashmere Matte di Essie. Non sono solitamente una fan della formulazione matte ma dopo aver visto diversi swatch online e dal vivo, mi sono dovuta ricredere. La Cashmere Matte Collection comprende 6 colori, 4 con un effetto quasi duo-chrome con shimmer blu, e 2 créme. Come sempre, gravito sulle tonalità più neutre: Comfy in Cashmere Wrap me Up.

Comfy in Cashmere is a beautiful taup-y shade with some slight blue shimmer, which is hardly visible in the matte formula. Opaque in one coat, application is smooth and easy thanks to the rounded wide brush.

Comfy in Cashmere è un grigio-viola con leggeri shimmer blu, quasi impercettibili nella versione matte. La formulazione è ottima, si stende con facilità grazie alla punta arrotondata dell'applicatore, ed è opaco in una sola passata.

Wrap me up is a light pink-y beige with no shimmer. It is a bit thicker than Comfy which makes application not as smooth, although you can totally make it work. I find it to be very pretty both matte and with a glossy top coat. It is very feminine and delicate,

Wrap me up è un beige rosato, molto chiaro, dal finish cremoso. L'applicazione non è stata altrettanto facile erché la formulazione è più densa e la stesura risulta più difficoltosa perché il pennello rilascia una maggiore quantità di prodotto. Niente che non si possa risolvere con un po' di attenzione, ma tant'è. Una tonalità molto delicata e portabile sia nella versione matte che con un top coat glossato.
Have you tried any of the shades from the collection? 
Back to Top