[Review] Laura Mercier Eye Basics - Primer in FLAX.

Tuesday, 30 April 2013 / 17 comments

[EN]
In my 'Most Worn - Beauty Ed.' tag, I talked about the Laura Mercier eye primer, promising you an in-depth review. Here it is, YAY.
It was a very impulsive purchase, helped by the charming smile of the male makeup artist at the LM counter in La Rinascente (Milan), which cost me 25 euros - ugh. I don't regret it, tho.
As I said, I'm talking about the eye primer - eye basics - by Laura Mercier in the colour Flax, a very light beige.
It acts both as a primer and as a coloured base which you can use on its own to neutrilize any discoloration you might have on your lids.
There are different shades, from very light ones - as Flax, Linen or Cotton - to medium and darker ones.
I'll do a quick comparison to MAC Paintpots, although they're not actual primers, as many people use them as a base for their eyeshadows.
I find the LM base much smoother and nicer on the lid. It's comes in a liquid form, in a clear tube with a doe-foot applicator, and not in a jar as the MAC paintpots, which is more hygenic and easier for application.
The LM eye primer has a very nice texture, smooth and easy to blend, while the MAC one I find to be difficult to work with after a while.
Flax has a semi-matte finish, so that it's not so drying on my lids as something like Painterly from MAC can be.
Overall, I really like this Laura Mercier eye base and I find it very natural and light on my lids. It does its job as a primer very well as my eyeshaodow always lasts all day on top of it. (Keep in mind I don't have very oily lids, but I live in a quite humid weather).
You get 0.18 oz/5.1 g of product vs 0.17 oz/5 g of MAC's.

[IT]
Nel tag de 'I più spesso' vi avevo citato la base per occhi di Laura Mecier, promettendovi una fantomatica review. Finalmente mi sono decisa a parlarvene.
Acquisto impulsivo di un sabato di shopping a Milano, ammaliata dalla sapiente applicazione del makeup artist del corner LM in Rinascente, ci ho lasciato la bellezza di 25 euro, ma devo dire che li sta valendo tutti.
Come anticipato, si tratta del primer occhi proposto da Laura Mercier, eye basics, scelto nella colorazione Flax, un beige molto chiaro dai sottotoni abbastanza neutri.
Può essere utilizzata sia come mero primer, sia come base colorata o, per meglio dire, neutra, per contrastare eventuali discromie delle palpebre.
Questo prodotto è proposto in diverse nuances, per carnagioni più chiare (come Flax, Linen o Cotton), a quelle medie o scure.
A differenza dei Paintpot di MAC (sebbene non siano veri e propri primer ma ombretti colorati sono spesso utilizzati come basi e mi sembrano buoni termini di paragone perché utilizzati da molte di voi), il prodotto non è contenuto in piccole jar ma in una confezione con applicatore, come un lipgloss, tanto per capirci. Questo permette un'applicazione del prodotto più igienica e anche più precisa.
Anche il finish e la consistenza sono molto diversi dai Paintpot; si tratta infatti di un prodotto liquido che, pur asciugando in fretta lasciando un finish semi-opaco, ha dei riflessi leggermenti perlescenti appena percepibili e non risulta assolutamente troppo secco sulla palpebra.
Si sfuma bene lasciando un effetto molto naturale.
Svolge bene la sua funzione di primer, garantendo la durata del trucco applicato sopra.
La confezione contiene 5.1 g/0.18 oz di prodotto e ha una validità di 18 mesi dall'apertura.

xo
Em.
Back to Top